gerschtäsuppä

img_4272
bündner gschpändli sei dank, es wird doch ab und zu auch gemütlich in der schule, zmittag auf der dachterasse.

gelukkig zijn er toch een paar gezellige momenten op school, hier eten we zelf gekookte soep (gerschtäsuppä) op de dakterass, zaalig in de zon!

dat is trouwens een heerlijke winter soep, typisch zwitsers, misschien geef ik nog wel het recept door, maar jullie kopen toch liever lasagne klaar van de albert heijn..
greet (Gast) - 6. Feb, 13:33

geef mij maar liever soep dan kartonne lasagna van de AH!

onze stuurman die heet sjaak
soep soep soep met sliertjes!
hij moet eten met een haak
soep soep soep met sliertjes
daarom eten wij niet vaak
soep soep soep met sliertjes
soep soep soep met smaak
want de stuurman heeft een haak

eekhoorn - 7. Feb, 23:04

ha, geweldig! sjaak?
en wat in godsnam zijn sliertjes?
is dat van captain hoek?
GREET (Gast) - 8. Feb, 10:07

ja zoiets :) gaat over piraten, is eigelijk een liedje en de sliertjes is vermicelle. zo hele dunne spaghetti voor in de soep. weet niet of ze dat bij jullie ook eten
heb in ieder geval HONGER
iris (Gast) - 12. Feb, 14:38

mmmmmmmm lekker! Lekkere warme soep in de winter!
Het ziet er wel koud uit bij jullie! Hier hoef nog niet eens een muts op, geen echte winter dit jaar.

Dana (Gast) - 24. Feb, 19:24

Lasagne UND DIE ¼░ suppä!!!

TROUWENS, om hier even wat recht te zetten!!!

Ik had toen geen kant en klare kartonne lasagna gehaald, maar de benodigdheden ervoor en thuis lekker alles bij elkaar gekookt!!

Maar achteraf was het toch niet mijn lievelingseten...

OP NAAR DE ZWITSERSE SOEP!! Is ook goed voor in de zomer wanneer ik door de Zwitserse welkomsdeur naar binnen stap.

SUPPÂ ↕ !!!!! gerstä gerstä gerstä SUPPÂ!! HOOAH!

Lotte (Gast) - 28. Mär, 21:33

lasagna!

maar nadja, je hebt wel gelijk. Nederlanders kopen liever lasagna bij de albert heijn, en ik ben ondertussen zo verhollandst dat ik dat ook heeel graag doe hehe

leuke blog !!!!
Liefs
Lotte
eekhoorn - 2. Apr, 08:57

het grappige vond ik altijd dat de nederlanders het toch ook koken noemen, als ze gewoon een kant en klare lasange in de oven doen, hihi.

maar van jou heb ik toch andere herinneringen, heel goede zelf gemaakte gerechten, en vooral muffins, mmmmh!

en nu?

ik ben weer terug bij mijn bergen. het jaar in maastricht was leuk, en er zullen veel dingen zijn die ik ga missen. ik heb me thuis gevoelt. nu ga ik hier weer een nieuw thuis vinden. ook was het niet geplend om met de blog verder te gaan, doe ik het nu toch. nieuws van hier en herinneringen aan daar. zo gaan we elkaar ook niet zo snel vergeten.

und auf deutsch

ich bin wieder zurück bei den schönen bergen. eigentlich wollte ich an dieser stelle aufhören, aber das geht nicht. ich will nicht vergessen werden. mit erinnerungen an das gute jahr und neuigkeiten aus meinem neuen seriösen leben in der heimat gehts weiter. man wird sehen.

kijk even!

sch2

Maastricht

...ist die Hauptstadt der Provinz Limburg (Niederlande). Mit Nijmegen wetteifert die Stadt um den Titel ''älteste Stadt der Niederlande". Maastricht liegt im äussersten Südosten der Niederlande zwischen Belgien und Deutschland, an beiden Seiten der Maas.

User Status

Du bist nicht angemeldet.

Luistere..





Thirteen Senses
The Invitation



Sarah Bettens
Scream

Aktuelle Beiträge

Bist Du solange in Karenz,...
Bist Du solange in Karenz, oder was!?
klopfer - 17. Apr, 03:01
Frohes Neues Jahr meine...
Frohes Neues Jahr meine beiden Lieben!
klopfer - 4. Jan, 12:53
Zwerven
Lijken wel een stelletje zwervers op een bankje...
Dana (Gast) - 24. Okt, 14:27
Eindelijk kan koetjeboe...
Hoi Nadja, Ik ben blij je werktafeltje in het echt...
Dana (Gast) - 24. Okt, 11:17
immer noch in Schweden...
immer noch in Schweden :-)....
Meister Lampe - 22. Aug, 13:07
VAKANTIE!!!
ferien vakantie ferien vak antie ferien vakantie . . JA!!! ontzettend...
eekhoorn - 15. Jul, 23:03
jajaja! ik verheug me...
jajaja! ik verheug me op jullie!!! HAGELSLAG PUUR,...
eekhoorn - 5. Jul, 14:12

Profil
Abmelden
Weblog abonnieren